piątek, 7 września 2012

PODSUMOWANIE SONDY


Oto podsumowanie sondy, która pojawiła się na głównej stronie Grupowa.

Na ilu blogach prowadzisz postać?

Powstanie sondy: 27.08
Zakończenie sondy: 07.09
Liczba głosów: 60
Wyniki: 

1. od dwóch do trzech (50%)
2. na jednym (23%)
3. od czterech do pięciu (11%)
4. na więcej niż pięciu (10%)
5. na żadnym (5%)

Jak widać na załączonym obrazku, wśród autorów blogów grupowych najwięcej jest takich, którzy prowadzą od dwóch do trzech postaci. Różnica pomiędzy pierwszym a drugim miejscem w sondzie była naprawdę duża. Podczas, gdy na "od dwóch do trzech" zagłosowało aż 30 osób, na "na jednym" mniej o ponad połowę, czyli 14. Poza tym kompletnie nie wiem, jak się wyrabiacie, kochani, z więcej niż pięcioma postaciami. Jestem pełna podziwu.

Jeśli ktoś ma pomysł na sondę, bardzo proszę pisać w pomocy lub pod tym postem.

12 komentarzy:

  1. Proponuje sondę "Jak często piszesz opowiadania na bloga", albo dyskusje dlaczego tak mało osób "uprawia" ten "sport ekstremalny". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł. Popieram!

      Usuń
    2. A ja ci powiem czemu - moim zdaniem, oczywiście. Opowiadania w dużej mierze pisze się po to, żeby się rozwinąć pisemnie. Obecnie prawie nie ma blogów, gdzie ktoś umie konstruktywnie skomentować notkę. Piszą ci "genialne" i tyle. Albo czasem nie piszą, co na niektórych blogach oznacza, że nikt nie czyta, a na innych, że po prostu geniusz napisał i nikt nie ma odwagi mu nic powiedzieć, bo to mistrz. No, ale jak mówię... To moje zdanie.

      Usuń
    3. Sonda oczywiście powstanie w najbliższym czasie. ;-)

      Usuń
    4. A właśnie to różnie jest. Bywałam na blogu, gdzie jasno się mówiło, co źle, co dobrze i dlatego na przykład bardzo dobrze wspominam onetowe wersje HT. Nic nie przechodziło bez echa.
      Gdzieniegdzie można się spotkać z tym, że komentują, ale odbywa się to często na zasadzie opisanej przez Queridę.
      Na dawnej wersji HSL też dużo osób pisało opowiadania, na onecie na h77 czy C-H też się je nierzadko widywało.
      Pytanie powinno brzmieć, co jest przyczyną upadania blogów, które mają świetnych autorów, mających duże możliwości pisarskie. Dużemu gronu bloggerów się po prostu nie chce.
      Zakończyłam ostatnio swój pobyt na jednym z blogów, gdzie autorzy mieli po dwie-trzy postaci i na moje dziesięć zdań zawsze odpisywali jednym, góra dwoma!
      Pamiętam, że gdy trzy (może cztery?) lata temu, gdy rozpoczynałam przygodę z grupowcami, to odpisy, które zajmowały pół strony w Wordzie na moje kilka zdań, robiły mi niezły wjazd na ambicję i dzięki temu nauczyłam się, że nie ma czegoś takiego jak "- Dzięki, właśnie o tym myślałam. - Powiedziała.", bo w odpisach powinno się znajdować coś więcej niż sam dialog. Czemu jednak weszłam na temat odpisów? Bo brak rozwijania się w nich odbija się ogromnie na opowiadaniach. Ile z nich składa się głównie z dialogów i króciutkich opisów.Problem leży też w tym, że ludzie boją się też opisów.
      Dobre są kursy literackie, na których można się dużo nauczyć. Potrzeba też pracy nad sobą: pisania dowolnych opowiadań, żeby rozwijać się. Dawać je do sprawdzenia innym i słuchania z pokorą krytyki.

      Wracając jednak do tego, dlaczego tak mało osób wstawia swoje opowiadania... Niechęć, uznawanie tego za mniej istotne od pisania wątków, brak czytelników. Wiem też, że gdy ktoś wstawi bardzo dobrą notkę, to strach opublikować coś po nim, bo nikt nie chce okazać się gorszy od drugiego.

      Może dobrym pomysłem byłoby założenie bloga, który pomagałby bloggerom rozwijać się literacko?

      Usuń
    5. Ja na twój wpis Meg odpowiem bardzo krótko:
      Zgadzam się xP I widzę, że my to się na pewno dogadamy xP

      Usuń
    6. Do cholery, MAG jestem. Czemu wszyscy wciąż się mylą? XD

      Usuń
    7. Bo naoglądali się Supernaturala! xPP Co prawda pisze się to "Maggie" ale czyta "Meg" xP Wybacz, już nie będę xP

      Usuń