sobota, 29 września 2012

BAŚNIE VALNWERDU

Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami. Mt, 7;15.Och, czemu nie słuchasz mego głosu, człowieku? Och, czemu nadajesz sobie prawo, do decydowania o czyimś życiu-nieżyciu? Och, czemu schodzisz z mojej drogi i dajesz fałszywe świadectwo?
Głupiś, człowieku, nie umiejąc pojąć sensu Agape!

Strach wychylić nosa poza próg domu i odsunąć firankę o milimetr, by zajrzeć przez szybę na to, co dzieje się za oknem. Słyszy jakby pisk myszy, ale dobrze wiesz, że to tylko wilcze dziecko chowa się w szafie i z przerażenia wydaje z siebie ciche pojękiwanie. Nie jest w stanie go uciszyć, bo strach dawno już zawładnął jego ciałem i umysłem. On też z resztą nie czujesz się najlepiej. Nie nadaje się już do czynnej walki, a ciągłe ukrywanie się ze swoją naturą sprawia co raz więcej problemów. Siada w starym fotelu, którego sprężyny cicho skrzypią pod jego ciężarem i wzdycha ciężko, gdy jego wzrok pada na krzyż powieszony nad framugą drzwi.
Za oknem słyszy wrzask pełen strachu, świst powietrza, kiedy stal przecina powietrze, oraz odgłos upadającego na ziemię ciała. Następcy świętego Piotra pomyliły się pojęcia miłości z nienawiścią, oraz fragmenty Pisma. Dotyka lekko spiczastych uszu, przesuwając po nich palcem i nie dowierzając własnemu losowi: czy naprawdę starczy tylko tyle, by stać się szatanem?
Głośne kołatanie do drzwi wyrywa go z zamyślenia. Nim jednak zdąży wstać i otworzyć, drzwi wypadają z zawiasów, a do środka domu wpada kilkoro żołnierzy, mających na celu wymordowanie każdego, kto tylko wykracza poza granice normalności.
- Oto jestem - odpowiada niczym Samuel na wezwanie Pana. Nim jeszcze upada na podłogę z odciętą głową, widzi, jak z szafy wyciągany jest zaledwie dziesięcioletni chłopiec. Dobrze wie, że spotka go taki sam los, jak jego. - Niech Twoja wola...
Wierzy, że miejsce, w którym się znajduje, to Niebo. Woli wierzyć w to, niż w możliwość niebytu. Widzi stąd to, co dzieje się na Ziemi. Jak istoty takie jak on kryją się pomiędzy ludźmi, starając się przeżyć za wszelką cenę. Jak człowiek morduje człowieka, widząc w nim potwora. Jak szerzy się chaos, któremu nikt nie potrafi już zapobiec. Gdyby nie fakt, że nie żyje ruszyłby do walki.
Ty jednak masz taką możliwość. Możesz się zerwać do powstania, walczyć o swoją godność. Możesz też schować pomiędzy ludźmi, skryć swoje prawdziwe ja i stać jedną z baśni, którą opowiada się dzieciom na dobranoc.
Co wybierasz?



Mam nadzieję, że się podoba.
Odautorsko dodam również, że Agape to jedno z siedmiu z żydowskich określeń miłości. Dla zainteresowanych polecam Google. A słowo szatan oznacza przeciwnika, nie diabła, zaś Samuel to jeden z proroków i kapłanów Pana. No i fragment ,,Niech Twoja wola (...)", nie muszę chyba tłumaczyć, prawda? Uznałam, po przeczytaniu fabuły, że takie nawiązania do Pisma będą dobre...

4 komentarze:

  1. Nawiązania do Biblii były strzałem w dziesiątkę, naprawdę. Tekst mi się bardzo podoba, mam nadzieję, ze dla tych nie przesiąkniętych klimatem naszej "średniowiecznej, kościelnej postapokalipsy fantasy" będzie właśnie idealnym wyznacznikiem tego czym jest Valnwerd.
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że się podoba :)
    Taki był cel tej reklamy, a Biblia idealnie mi pasowała do bloga.
    Pozdrawiam
    Mag

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć! :)

    Chciałabym zaproponować współpracę z moim nowym blogiem - Lekcja matematyki, który jak sama nazwa wskazuje jest poświęcony matematyce.

    Współpraca polegałaby na umieszczeniu buttonu Grupowo w zakładce Współpraca na moim blogu oraz pomocy z mojej strony np. przy organizowaniu plebiscytu itp i umieszczeniu informacji w razie jakiejś większej imprezy na Grupowo. W zamian proponuję umieszczenie buttonu Lekcji matematyki tutaj, którego jeszcze niestety nie posiadam. Jestem otwarta również na inne propozycje dotyczące współpracy.

    Jeśli Szanowne Grupowo się zgodzi na ową współpracę, proszę o informację na www.lekcja-matematyki.blogspot.com - poinformuję, gdy tylko pojawi się button mojego bloga.

    Uprzedzam, że blog dopiero powstał, jest w totalnej rozsypce, ale szablon będę mogła zamówić dopiero wtedy, gdy pojawi się pierwsza lekcja. Proszę się nie zrażać na wstępie. :)

    Pozdrawiam ciepło!

    lekcja-matematyki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń